Po úvodnom pokluse a ohýbaní kĺbov, sa musíme pred strečingom ešte dôkladnejšie rozohriať, aby svaly neboli stuhnuté, narástla ich teplota a aby sme eliminovali riziko ich zranenia pri strečingu. Slúži nám na to aeróbne rozcvičenie. Oproti úvodnému poklusu trošku zvýšime tempo behu. Bežíme cez šírku ihriska a späť 2 krát. Odporúčaná vzdialenosť 4 x 50 metrov.

Na to, aby sme v tréningu a v zápase mohli vykonávať šprinty, otáčania, oberania, streľbu a pod. potrebujeme nevyhnutne dobrú pohyblivosť. Prvým krokom pred vykonávaním takýchto výbušných pohybov je pomalé a jemné ohýbanie kĺbov. Obzvlášť dôležité je dôkladne pripraviť krk a chrbát na náročné cvičenia, ktoré budú nasledovať.

Ide o úvodný bod rozcvičky, ktorý slúži na skoncentrovanie sa na tréningovú záťaž a na ľahké zahriatie organizmu. Vykonáva sa pri veľmi ľahkom tempe, v pokluse z kroka na krok. Bežíme cez šírku ihriska a späť 2-krát. Odporúčaná vzdialenosť 4 x 50 metrov.

 

Zložky kondičných schopností tvoria pohyblivosť, maximálna sila, silová vytrvalosť, rýchlosť a rýchla sila.

TESTOVANIE POHYBLIVOSTI

Funkčnosť energetických systémov

TEST Č.1: TELESNÝ TYP

Pomocou indexu váha/výška môžeme jednoduchým spôsobom určiť somatotyp hráča (telesný typ).

Aby sme vedeli, ako správne naplánovať rozvoj fyzickej zdatnosti, musíme pred začiatkom novej sezóny absolvovať so všetkými hráčmi testy každej zo zložiek kondičného tréningu.

Pamätáte sa na fyzicky náročné tréningy, alebo na rovnako náročné zápasy, v ktorých ste museli bojovať o úspešný výsledok do posledných sekúnd? Spomeniete si, koľko času Vám trvá, kým zo seba strasiete únavu po ťažkom tréningu alebo zápase? Koľkokrát Vás po náročnom výkone boleli svaly? Ako často ste mali vplyvom potréningovej alebo pozápasovej únavy zlý spánok?

Termín "zmenšenie uhla" znamená zmenšenie veľkosti voľného priestoru pre útočiacich hráčov s cieľom zneškodniť strelu smerujúcu na bránu. Naučiť sa správne zmenšovať strelecký uhol je pre brankára najdôležitejší aspekt pri snahe zastaviť strelu útočiaceho hráča.

Brankársky post je špeciálna pozícia, ktorá si vyžaduje špecifické zručnosti a techniku, líšiacu sa od ostatných hráčskych postov.

Slovo kondícia pochádza z latinského slova conditio – podmienka niečoho. Podľa Hippa (2007) je to schopnosť čo najdlhšie si udržať vysokú výkonnosť (atletickú, taktickú, technickú) aj keď sme už vykonali obrovské množstvo práce. Cieľom každého hráča futbalu je dosiahnuť práve takúto vysokú úroveň kondície, aby sme boli fyzicky a psychicky uvoľnení a svieži a mohli realizovať svoje vlastné futbalové myšlienky priamo na ihrisku.

Vedeli ste, že futbalové zápasy môžete vyhrať alebo prehrať ešte pred začiatkom zápasu? Viete, ako možno, najmä na amatérskej úrovni, získať výhodu nad súperovým mužstvom ešte pred úvodným hvizdom? To všetko vďaka kvalitnej rozcvičke.

Po celý rok ale najmä v letnom období, keď sa futbalisti musia vyrovnať s teplým, miestami až tropickým počasím s teplotami nad 30°C, si treba dať pozor na správny pitný režim. Pravidelné dopĺňanie tekutín do organizmu musí byť samozrejmosťou pred, počas i po tréningu alebo zápase.