Giber Becerra - Cvičenia na optimalizáciu pohyblivosti a výkonu I.

Giber Becerra

Giber Becerra je úspešný kondičný tréner Mexickej futbalovej reprezentácie a profesionálneho futbalového klubu z Mexika Club America. Giber pripravoval po fyzickej stánke reprezentáciu Mexika aj na MS 2014 v Brazílii, kde Mexiko v skupine porazilo Kamerun, Chorvátsko a remizovalo s Brazíliou. Napokon vypadlo v dramatickom osemfinále s Holandskom. Giber si spravil v latinskej Amerike aj vďaka perfektnej kondícii Mexičanov na MS veľké meno a my si dnes po prvýkrát predstavíme na stránke www.futbalshviezdickou.sk jeho prácu.

Giber Becerra, rodák z Mexika, študoval v rokoch 2000-2003 na Grand Canyon University vo Phoenixe, USA. Po skončení štúdia sa začal venovať práci kondičného trénera a už niekoľko rokov je kondičným trénerom mexického futbalového klubu Club America a od roku 2013 aj kondičným trénerom Mexickej futbalovej reprezentácie. Jeho najväčším trénerským úspechom je doteraz určite kondičná príprava Mexika na úspešné MS 2014 v Brazílii, kde sa Mexičania prebojovali až do play-off.

Vo viacerých článkoch si postupne predstavíme prácu Gibera Becerru v praxi. Keďže pri svojej trénerskej práci využíva moderné tréningové pomôcky rovnako ako futbalový program SAQ, môžu Becerrove cvičenia aplikovať prostredníctvom knihy SAQ Futbal - tréning a príprava aj futbaloví tréneri na Slovensku. Práve v tejto knihe sú predstavené všetky moderné tréningové pomôcky, ktoré využíva aj Giber. 

Dnes si predstavíme prvé cvičenie zo série od Gibera Becerra, ktoré slúži na optimalizáciu pohyblivosti, výbušnosti hráča a pomáha zlepšiť celkový výkon hráča.

Pre trénerov, ktorí sú zdatní v španielčine ponúkame aj oficiálnu stránku Gibera Becerru, kde sa môžete dozvedieť oveľa viac: www.preparacionfisicadefutbol.com

Giber Becerra

 

1.CVIČENIE GIBERA BECERRU

V prvom kondičnom cvičení zameranom na zlepšenie a optimalizáciu pohyblivosti a výbušnosti hráča využíva Giber nasledovné pomôcky: malé kužele, mini prekážky, figuríny a koordinačný rebrík (ten je dobré použiť, najmä ak sa jedná o tréning mládeže). Pretože koordinačý rebrík pomáha deťom zlepšiť a zdokonaliť celkovú techniku behu. Viac o správnej bežeckej technike a ako ju môžete rozvíjať nájdete aj v knihe SAQ Futbal - Tréning a príprava.

 

Priebeh cvičenia

Cvik sa skladá zo 4 častí. V prvej fáze hráč preskakuje cez mini prekážky smerom vpred oboma nohami naraz. V druhej fáze hráč využíva techniku bočného behu, aby sa dostal cez 5 figurín a v tretej fáze hráč vykonáva jednoduchý beh cez koordinačný rebrík. V záverečnej fáze hráč zrýchľuje na vzdialenosť cca. 2m až po kužele ohraničujúce koniec cvičenia.

 

Počet sérií a opakovaní

Odporúčané množstvo sérií a opakovaní: 3 série po 5 opakovaní s intervalmi odpočinku: IO = 30 sekúnd medzi každým opakovaním a IO = 1 minúta medzi každým setom.

Cvičenie rozvíja: silné rýchle nohy, dynamickú rovnováhu pri odraze a dopade, účinný bočný beh, ktorý v zápase slúži na zbavenie sa tesnej osobnej obrany a vytvorenie priestoru na prijatie lopty.

Giber Beccera - 1.cvičenie

 

 

Musíte tiež vidieť:

Spanish football school - Španielsky model útočenia - cvičenie 2vs.2 + 4

Športová psychológia - Je pre úspech vo futbale najdôležitejší talent?

SAQ Amatérsky predsezónny plán

 

SAQ FutbalSústreďme sa na futbal

 

Doplnkové informácie

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.